Wycena tego jak transportować maszyny - i trans

transport maszyn przemysłowych

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne f

Wycena tego jak transportować maszyny - i trans transport maszyn przemysłowych
irmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Transport ponadgabarytowy wymaga bez wątpienia szczególnego

Transport ponadgabarytowy wymaga bez wątpienia szczególnego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. W związku z tym jest on regulowany przez liczne przepisy prawne i zawsze poprzedzony wydaniem specjalnych zezwoleń.
Pierwszym aspektem bezpieczeństwa, jeśli chodzi o transport ciężki, jest zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Dlatego też naczepy zawsze wyposażone są w specjalistyczne elementy, które gwarantują, że ładunek nie zsunie się na drogę podczas jazdy. Drugim aspektem jest zaplanowanie trasy. Nie można bowiem dopuścić do sytuacji, że droga nie będzie w stanie udźwignąć ciężaru. Jeśli jej nośność jest zbyt mała, nie może zostać włączona do wyznaczonej trasy. Trzecim aspektem jest tak zwany pilotaż. Transport maszyn, czy innych ponadgabarytowych elementów wymaga często specjalnego zabezpieczenia.
Jeśli w każdym z tych aspektów zostaną zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa, transport doskonale spełni swoją rolę. Pozwoli dostarczyć ładunek, nie powodując przy tym żadnych strat,


Kombajny ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.


Transport ponadgabarytowy zwany również jako transport

Transport ponadgabarytowy zwany również jako transport ciężki w transporcie drogowym jest to przewożenie ładunków bardzo dużych, na które często należy mieć dokumenty potwierdzające możliwość poruszania się po drogach. Obejmuje to między innymi transport maszyn. Prawne wymiary i dopuszczalne masy różnią się w zależności od kraju, a w każdym regionie pojazdy, które przekraczają standardowe masy i wymiary, wymagają specjalnego zezwolenia na wykonywanie ruchu drogowego. Tak więc istnieją szczególne przepisy dotyczące ruchu pojazdów ponadgabarytowych. Przeładunek tego typu ładunków ciężkich odbywa się zwykle w nocy iw weekendy oraz po wcześniejszym zaplanowaniu trasy, na której będzie realizowany. Z tego powodu ten rodzaj transportu angażuje zespół do analizy tras, aby sprawdzić, czy na trasie nie ma przeszkód uniemożliwiających przejazd pociągu przeładunkowego. Po przeprowadzeniu badania i wydaniu zezwolenia właściwych organów, kierowany jest również wniosek do przedsiębiorstw energetycznych i inżynieryjnych o towarzyszenie przy przenoszeniu w celu ewentualnego usunięcia, naprawy i przemieszczenia sygnalizacji świetlnej.